ОСББ чи БУДИНКОВИЙ КОМІТЕТ?
ЩО ТАКЕ БУДИНКОВИЙ КОМІТЕТ?
(витяг з проекту положення про будинковий комітет, (далі Комітет))
Завданням Комітету є задоволення соціальних, культурних, побутових та інших потреб жителів шляхом сприяння у наданні їм відповідних послуг.
До інших потреб мешканців будинку відноситься:
- збір та опрацювання інформації щодо обрання ефективної форми управління будинком;
- обслуговування будинку, прибудинкової території, території спільного користування;
- управління багатовкартирним будинком та фінансування вказаних потреб.
Комітет не відповідає по зобов’язаннях квартиронаймачів та власників квартир і навпаки.
Правовою основою діяльності є статтія 140 Конституції та Законів України «Про органи самоорганізації населення» (далі ЗУ про ОСН), “Про органи місцевого самоврядування в Україні” - в тих частинах, що не протирічать Конституції.
Повноваження загальних зборів мешканців будинку:
- затверджувати Положення будинкового комітету та вирішувати будь-які питання по будинку;
- обирати органи Комітету – голову , заступника, секретаря, старших по підїзду, ревізора;
- затверджувати річний план робіт по будинку та кошторис (у додатку);
- визначати розмір плати за управління будинком та розмір тарифу на утримання будинку;
- заслуховувати звіти органів управління та ревізійної комісії;
Кожну квартиру на загальних зборах може представляти 1-н представник і відповідно – 1-н голос.
Повноваження будинкового комітету:
- представляти інтереси жителів будинку у міській раді та місцевих органах виконавчої влади;
- передавати усі або частину функцій з управління багатоквартирним будинком управителю;
- визначати порядок обслуговування і ремонту будинку та утримання прибудинкової території,
планувати роботи по будинку та на прибудинковій території;
- здійснювати контроль за належним утриманням будинку та підписувати акти виконаних робіт;
- проводити прийом та розглядати заяви громадян, організовувати допомогу пенсіонерам;
- розпоряджатися коштами будинкового комітету, відповідно до кошторису;
- здійснювати контроль оплати отриманих послуг мешканціями будинку;
звітувати раз на рік перед загальними зборами.
Органи управління будинковим комітетом
Органами будинкового комітету є: загальні збори жильців будинку, рада будинкового комітету, голова комітету, заступник голови комітету, секретар, старший підїзду (4 особи), ревізор (комісія).
Рада будинкового комітету є виконавчим органом і підзвітна загальним зборам.
Голова комітету є уповноваженою особою співвласників багатоквартирного будинку, який забезпечує поточне (щоденне) виконання рішень загальних зборів власників квартир та квартиронаймачів, діє без довіреності від імені комітету, укладає в межах своєї компетенції угоди, розпоряджається коштами комітету відповідно до затвердженого кошторису.
Фінансова основа діяльності Комітету цє:
- бюджетне фінансування – кошти від міськради для здійснення наданих Комітету повноважень;
- співфінансування - кошти місцевого бюджету для здійснення капітального ремонту, тощо;
- самофінансування - платежі за утримання будинку та управління будинком;
- добровільні внески фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до пункту 2 статті 16 “ЗУ про ОСН” Комітет самостійно використовує фінансові ресурси, отримані з місцевого бюджету на цілі та в межах, визначених відповідною радою.
Комітет може здійснювати розрахунки з комунальними установами за надані будинку послуги.
Матеріальна основа діяльності Комітету
Матеріальною основою діяльності Комітету є майно, передане йому радою в оперативне управління, зокрема прибудинкова територія та майно передане мешканцями будинку.
Комітет співпрацює з міською радою з органами місцевої виконавчої влади та комунальними підприємствами шляхом укладання угод матеріально-технічного, інформаційного, фінансового спрямування та інших необхідних договорів.
З А К О Н У К Р А Ї Н И
"Про органи самоорганізації населення"
http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2625-14